Lördag

För tillfället är det ganska lugnt hemma på kapellgatan. Ida-Marie lägger pussel och sjunger svampbob fyrkant, Neo ligger på soffan och kollar på tv, han har lite ont i magen igen stackars liten. De andra grabbarna sover. =)

Idag är det meningen att vi ska ut på gården och köra lite vårstädning. Barnen har lämnat en massa saker ute som legat kvar under snön. Jag plockade undan allt i höstas men de har visst släpat fram en massa saker igen som gömts under snön. Nu är det en del som vi får slänga alltså. Det känns som att det inte gör så mycket. De har så jädra mycket saker ut på gården så det kommer inte ens att märkas att en del försvinner. (Dvs så länge barnen inte ser att vi slänger leksaker, för då kommer hela gatan att bli medveten om vad som händer).

Eftersom vädret inte är något vidare så vet jag inte hur länge vi orkar vara ute. Jamie och jag är väl de som kommer att tröttna först. Jamie har svårt att gå ute med stövlar på och jag fryser så lätt. Fast samtidigt så vore det ju himla skönt att bli klar ute på gården... Vinterdäcken ska plockas av i helgen också! Vi är ju lite sent ute med det, så vi lär byta innan vi åker någonstans, vore ju trist att få böter. Mycket trist. Vi har tillräckligt med utgifter som det är. Men eftersom Janne har jobbat häcken av sig så fick han en mycket bra lön den här månaden så vi har råd med allt vi måste ha ändå! Jag och Neo ska pysa in till Valbo efter lön och köpa presenter och så ska Neo få köpa sig en ny vårjacka. Hoppas bara att han har samma smak som mig när det gäller kläder. ;)

Om jag mäter barnens fötter, då borde man väl våga beställa skor på internet? Humh...man kan ju alltid skicka tillbaka dem om de inte passar. Verkar ju himla tråkigt att åka iväg med barnen och leta efter nya skor. Det är ju så mycket enklare att sitta här och bara klicka hem det som man vill ha. Det är så himla bekvämt med internet!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback