Slut på energi?

Ida-Marie och Neo var helt slut ikväll. De somnade på soffan bägge två klockan sju! Det brukar bara vara Neo som somnar där och som somnar så tidigt. Enkelt för mig iaf, det var bara att förflytta dem till sängen. =)
Jamie däremot verkade ha extra mycket energi. Han bara skrattade och tokade. Vi satt i soffan och myste och busade och när jag sedan försökte lugna ner honom och slutade med allt bus, så slänger han bak huvudet och kollar upp mot mig och säger något i stil med: "Graaaagaaduuu!!!" och så flinar han så stort det bara är möjligt.

Idag hade han kunat vara med om en olycka också, vildbill. När jag, Jamie, Ida, Neo och Jonna kom in från utelek så släppte jag iväg Jamie i hallen, jag trodde ju, dum som jag var, att han skulle springa raka vägen till sin pappa i köket. Men nej då, lillen fick ju syn på att altandörren var öppen. Så han tog sig ut där, och så vidare ut. Självklart var även griden öppen också. När Janne fick fatt på honom så stod han på översta trappsteget och såg sig omkring! Första dagen som vi lämnar altandörren öppen...jäkla unge att vara snabb alltså! Minns inte att de andra två var så sinnesjukt snabba? Nu gick det ju iaf bra som tur var och jag kommer aldrig att glömma grinden fler gånger!

Nu börjar det kännas som att det är dags att krypa i säng. Skoldag i morgon igen. Då kliver vi upp ca 6 för att hinna klart. De "stora" barnen här hemma kräver minst en halvtimme på soffan för att vakna till, de mer död än levande när man väcker dem på morgonen. När vi är lediga så har de däremot inga som helst problem med att skutta upp ur sängarna alldeles för tidigt... Vi får se i morgon om Ida-Marie slutar dricka välling då eller inte. Hon har sagt det några gånger de senaste dagarna "Mamma, idag blir sista gången som jag dricker välling. I morgon ska jag sluta med det här". Men sedan har hon sagt samma sak dagen efter, så hon verkar dra ut på det. Jag vet inte vart hon har fått det ifrån? Om det är någon mindre smart/snäll som har sagt att välling är för bebisar eller nåt. Våran lilla benget skulle jag helst se drack välling ett bra tag till.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback