Söndagsångest

Ja. Nu är det precis som att jag skulle jobba igen, söndagar innebär ångest! Hela helgen har jag lyckats ignorera skolarbetet som ligger på hög men i morgon bitti är det bara att öpnna räkneboken igen. Att räkna är ju inte speciellt svårt, min mattelärare tycks ha lyckats med sitt jobb, för ekvationsräkningen har fastnat i min hjärna och det går bra. Men det är ju alla dessa rörliga fasta och helfasta kostnader, rörsliga styckkostnader, alla olika analyser etc. som är svårt att lära sig utantill... Och på torsdag har jag första quizzen i marknadsföring. Jag ska svara på 30 frågor från bokens första 500 sidor under en timme. Jag har ganska bra koll på vad som står där i, men man kan ju bli lite ställd när frågorna är på engelska. Jag har ju allt på svenska i skallen liksom =) Och senast torsdag får jag veta resultatet från senaste tentan...det vore så obeskrivligt skönt om det visar sig att jag klarat den. Jag orkar helt enkelt inte plugga till en ny tenta samtidigt som jag försöker komma ikapp i två andra kurser. Jag längtar till sommaren. Det ska bli så skönt att få jobba i några veckor och slippa allt pluggande!

Idag sålde vi våran syskonvagn. Jag såg på facebook att det var en som letade syskonvagn och kände helt enkelt att vi använder ju knappt våran! Så inom några timmar var vagnen hämtad här hemma. Nu har vi en vagn mindre som står och tar plats i källaren. Bara 5 vagnar kvar här hemma. 1 ska på tippen nästa vända dit, fjädrarna till bromsen har tydligen försvunnit (vette sjutton hur och när två fjädrar kan ha lossnat. Känns som att någon med små fingrar kan ha varit där och hjälpt till) och så har vi ju liggvagnen som Jamie fortfarande sover i ibland. En ganska gammal Emmaljunga som jag inte tror att någon kan vara intresserad av att köpa. Den är ju rätt fin så det känns lite synd att slänga... Kanske man kan lämna in vagnar på Röda korset? Kan vara värt att kolla upp!

Nej, om man kanske skulle ta och göra kväller snart då. Läsa lite i min tegelsten till skolbok innan jag somnar, så lättar kanske ångesten inför morgondagen lite.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback