What is eaten in one week around the world

En familj i Tyskland, fyra personer. 500 dollar per vecka.

Olika länder överallt ser ganska lika ut. Massor utav mat för fyra personer.

Sedan kommer vi till Ecuador. Nu är det 9 familjemedlemmar. Men priset för deras veckokonsumtion är nere på 31 dollar.

Bhutan, 13 personer. 5 dollar per vecka.

Chad, 6 personer. 1 dollar per vecka.



Jag sitter och läser en artikel genom skolan. Desto längre ner jag kom i artikeln så ökade antalet familjemedlemmar/sjönk veckokonsumtionen. Jag ville knappt se på den sista bilden när jag hade läst 1 dollar per vecka.

De familjer som hade pengar, jag kan ju tala om att deras bord (det var kort tagna på familjerna och all mat som går åt hos dem under en vecka), var fullt av läsk, godis och en massa skit! Ju längre ner i artikeln jag läste, desto mer onödigt försvann och ersattes av nödvändiga saker för att överleva.

Överkonsumtion. Varför vill vi ha en massa saker? Saker som egentligen inte är bra för oss.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback