Då kör vi

Nya jobbet har alltså börjat för min del. Fjärde avklarade dagen idag och allting känns jättebra. Det kommer att bli toppen det här! På fredag börjar Janne att jobba igen, det var ett tag sedan vi bägge jobbade (jag har ju annars varit arbetslös, mammaledig eller studerande) och sist vi bägge jobbade så gick vi både för dag.

Min första helg kommer alltså inte att innebära någon vila för mig. Då blir jag återigen ensamstående. Något jag borde ha vant mig vid nu kanske, då Janne jobbat dessa tider i två år? Hoppas på finväder så att vi slipper sitta här hemma och driva varandra till vansinne. (Kanske snarare så att jag blir galen och barnen har roligt...?)

På måndag börjar Ida-Marie och Neo på dagis igen och veckan efter kör Jamie igång. Då är vi definitivt tillbaka i verkligheten igen, med att lämna barn på dagis tidigt på morgonen, jobba och sedan hem för att göra det lilla som man hinner med.

Nu är klockan redan halv fem. Jag kom hem för en liten stund sedan (längsta dagen denna vecka, vi har blivit så bortskämda med sovmorgon och att få sluta tidigare), dags att sätta fart med maten kanske..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback