En sak som jag kommit fram till.

Alla som inte behöver SKOTTA hela vintern, borde inte få gnälla över snön! Så ni som bor i lägenhet eller liknande eller ni som inte tycker att det är er uppgift i hushållet att skotta, tig! Det blev inte så överdriver mycket pluggande i dag just pga skottandet. 2 1/2 timme. Vi har fortfarande inte kommit fram till hur vi ska kunna skotta av taket. Finns ingen stege där uppe och jag tycker det känns livsfarligt att stå uppe på ett lutande tak täckt med tjock snö som kan släppa och dra mig med i fallet. Altantaket är väl det vi är mest oroliga för, då det är i plast och kanske inte klarar tyngden. Vet ju inte heller om det klarar tyngden från någon som går omkring där uppe, man lär väl placera sin steg på takstolarna, men rasar man så rasar man ju garanterat inte på någon sådan. ;) Så jag vet inte jag. Vore jag inte så fruktansvärt feg så skulle jag har klättrat upp och fixat det, men hjärtat började ju skutta på mig idag bara jag tog fram stegen och klättrade upp tre steg. Inget Lejonhjärta här inte.

Till något helt annat då. Har iaf fått lite skolarbete gjort, gick igenom min tredje teorireflektion och skickade in den. Nu har jag en reflektion kvar att skriva och den ska bara vara på två sidor, sedan är det grupparbete, opposition på en annan grupps arbete och hemtentamen kvar av denna kurs. Hemtentamen kan ju bli intressant. Typ 10 frågor som jag ska besvara på en vecka. Det låter ju väldigt simpelt att svara på 10 frågor under en hel veckas tid, men det tror jag inte. Det vet jag att det inte är. Det är alltså min kurs i Ledarskap.

Kursen i affärsredovisningen är det lite kvar på också, såklart. Har nyss lämnat in min bokförinsuppgift och väntar på att få den betygsatt. Sedan har vi två grupparbeten att göra (varav ett inte ska lämnas in????) och så tentan då, inne på högskolan den 1:a april. Fem timmars plåga. Jag kommer att vara nervös av flera olika anledningar den dagen, för det första så vet jag inte vart jag ska parkera (jag oroar mig över allt) och så vet jag inte var lokalen ligger, i vilken av alla byggnader och sedan, självklart, över att jag inte ska klara tentan. En massa, massa lagar, regler och redovisningsmetoder som ska präntas in. Just det grundläggande har jag ju klart för mig, men sedan ska jag lära mig allt om aktier och factoring och en massa annat som jag inte ens börjat läsa om än! Det ska bli så skönt med "sommarlov", att slappna av lite och veta att jag klarade (förhoppningsvis!) den första terminen.

Nej, om jag kanske skulle ta och avsluta min novell här nu och leka med barnen en stund innan det är dags för mat. Janne står vid spisen där han hör hemma, såklart ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

inte så smart att gå upp på ett plasttak säger din far.får ta ett rep eller nåt och försöka dra ner snön .

2010-02-22 @ 04:21:19
Postat av: Anonym

ja jag skickade det 04:21, kan inte sova. Kan det bero på att jag sovit i nästan 2 dygn medans jag varit sjuk?

2010-02-22 @ 04:23:16

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback