Jaha, du menade så...

I morse vaknade Jamie 04.50 (!!!!) och ville inte sova mer. Varföööööööör?

Innan jag och ungarna stack i väg idag så sprang jag ut och startade bilen, då den såg ut som en isbit. Men jag lyckades glömma bort att jag hade larmet på här hemma, så när jag kom in igen så tjöt det för fullt. Jag fick panik, då jag aldrig har lyckats med detta förrut och inte visste hur jag skulle göra. Ringde snabbt till Janne för att kolla vad jag skulle göra och vilket kodord vi har. Ringde sedan till Securitas och hamnade i TELEFONKÖ.

Halvklädda ungar, en bil som står på tomgång och där sitter jag med telefon och väntar.
När de väl svarade så berättade jag vad som hade hänt och han jag pratade med frågade efter vår kod, då jag snabbt skriker fram kodordet. Han blir lite tyst i luren och säger sedan; Nej alltså, er sifferkod. (som vi själva slår in här hemma på larmdosan).

Jaha ja, kodordet ska man tydligen använda när det gått så lång tid efter att man utlöst larmet, utan att ringa in och återställa, att de ringer upp oss. Jaja. Nu tänker ju inte jag avslöja kodordet här, såklart, men det kändes lite dumt att skrika det i örat på honom när det inte ens var det han frågade efter.

Lite panik så där på morgon är ju alltid lika trevligt. Janne satt säkert på sitt hotellrum och skrattade åt mig. Han är ju van vid larm. De ingår i hans jobb. Jag hade aldrig använt något innan vi skaffade här hemma. Men det är en mycket bra sak, jag sover lugnare på nätterna när Janne jobbar nu när vi har larm. Och så är det så himla fiffigt om brandlarmet går när vi inte är hemma, kameran slås på och larmcentralen kan se om det är rök och skickar då brandkår. Ett vanligt brandlarm är ju annars bara bra att ha när man är hemma liksom. =)

Jaja, nu ska jag sticka iväg och hämta hem alla barnen. Funderar på om vi ska orka stanna till vid ankdammen och slänga lite bröd? Verkar ju otroligt bökigt att plocka i och ur barnen ur bilen enbart för att mata en massa vilda änder som ändå kommer att attackera oss! Skippar det kanske...får bli återvinningen med alla tidningar och kartonger istället, det tycker barnen säkert är minst lika kul ;P

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback