Mitt i veckan

Konserten igår var toppen, barnens ögon var på väg att ploppa ut när de fick syn på superhjältarna. "MAMMA, de finns på riktigt!!!"
Tyvärr så visste inte vi vart eller vad Lilltorpet var för ställe. Det visade sig att vi skulle vara utomhus. Hade vi varit medvetna om det så hade vi packat regnkläder, för självklart så öste det ner en stund. Vi kunde inte göra annat än att skratta där vi satt helt oskyddade i ösregnet. Ida-Marie brydde sig inte ett dugg om regnet, det var ju så spännande på scenen. Neo däremot såg riktigt bekymrad ut och han tog med sin pappa och smet iväg till parkeringen drygt fem minuter innan slutet.

På tal om parkeringen så hade vi en himla tur med den! När vi kom var det redan fullt med bilar och folk precis överallt! Första parkeringen var redan full och vi blev vinkade framåt mot nästa parkering. Svängde in på parkeringen och bilen bakom oss blev stoppad, det var fullt här också nu! "Parkeringsvakterna" visste inte vart de andra skulle parkera. "Inte en aning, ni får köra runt och leta".

Det var sjukt mycket folk där alltså. När vi skulle hem så stod det bilar parkerade precis överallt.

Vi stannade på Z-krogen för att käka. Ett fönster vid vårat bord hade stått öppet under regnet och lite regn hade stänkt in.
Neo undrade lite varför det var blött och vi förklarade. Efter vår förklaring utbrister pojken spontant och mycket mycket glatt: "Men FYYYY FAAAN". Jag måste sluta upp med att svära...barnen har alldeles för stora öron!

Två dagar kvar innan helg! Idag har jag inte hunnit lämna trucken förrän nya körningar ramlat in. Nu har jag tjatat länge om att jag vill ha mkt att göra på jobbet, men jag tar tillbaka det tror jag. Lagom är bättre. Lagom ger mig inte huvudvärk. =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback