Söndag

Jag och barnen tog en promenad idag. Vi köpte en ståbräda till vagnen utav grannen för någon vecka sedan, så det var dags att prova den. Den funkade hur bra som helst, det blev inte mkt svårare att dra vagnen så jag var nöjd. Neo den lilla latmasken var också nöjd ;D Ida-Marie fick ta cyklen på promenad, hon och Neo turades om att cykla så undvek vi att starta ett världskrig. Det gick jättebra för Neo att cykla idag, han börjar få in det där nu. Känns ju lite dumt med stödhjul när jag läst att man inte ska använda sig av det, men iofs så har jag läst att barnen inte ska börja cykla förrän de är fem år också. Vissa bitar av vägen blev det lite tungt för mig idag, barnen pallade inte att cykla i uppförbackarna, så då fick jag dra vagn samtidigt som jag sköt på cykeln. Men jag är rätt van vid att frakta omkring på tre barn, det har ju även hänt att jag haft Neo på axlarna samtidigt som jag dragit de andra två i syskonvagnen. Tur för mig att det inte var supervarmt ute idag!

I morgon blir det till att kliva upp senast 5,30... Jag börjar egentligen att jobba 6,00 men eftersom dagis öppnar 6,30 så fick jag lov att börja 7 i morgon. Jag som inte alls är så bra på att stressa på morgonen. Eller det beror väl på hur man ser på saken, jag är väldigt effektiv och vi kommer alltid i tid, men min mage och mitt hjärta lider utav morgonstressen, känner mig trasig i några timmar innan jag hunnit landa igen.

Jag kör fyra förmiddagar nu, sedan är jag långledig, 10 dagar.

Nej, nu ska jag försöka få Ida-Marie att ge upp för kvällen. Jag vet precis hur det kommer att låta i morgon när jag väcker dem. Varje gång vi måste kliva upp, då sover de alla tre som små grisar! Det känns som att det blir en tidigt kväller för mig också, efter att ha somnat runt 1 i går och blev väckt halv 5 av Jamie. :S

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback