Tillbaka

Det var ju som sagt min första arbetsdag igår. En timme nere på jobbet och sedan kändes det som att jag aldrig varit därifrån. Att köra sidlastaren var inget problem, det går lite sakta mellan granarna men någon dag till så.
Jag kommer att jobba 2-skift, vilket innebär att det inte blir några nätter för min del. Synd på OB:n men ganska smidigt ändå med tanke på att Janne enbart jobbar nätter. Det körde ihop sig några skift denna vecka och nästa, så vi har trixat och fixat med barnvakter. Men sedan är Janne föräldraledig hela Juli, skönt!

2-skiften som jag ska gå är inte de vanliga. Jag börjar med eftermiddag, mån-fred, 14.00-24-00
Sedan en vecka förmiddag, mån-fre, 6.00-14.00. Lör&sön, 6.00-18.00
Sedan ledig en hel vecka!

Det blir fint till nästa helg, då blir jag ledig fredag, lördag, söndag pga. midsommar, sedan börjar min lediga vecka på måndagen. ;)
Men eftersom man är timanställd så är alltför långa ledigheter inte så välkommet i plånboken, så man kan ju hoppas på att få in något extra skift.

Eftermiddag i dag alltså. Finns det tid så tänkte jag dra med Carro upp till tvätthallen och tankstationen för att friska upp mitt minne. Det kan ju vara bra att komma ihåg hur allt sådant fungerar också.
Eftersom jag kommer hem en sådan konstig tid i kväll (i natt?) så blir det väl sängen direkt då. Trist. Slutar man 22 så hinner man ändå varva ner lite innan man ska sova.
Nej men inget gnäll nu, ni får inte tro att jag inte är glad över att få jobba, för det är jag ju såklart!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback