Vad händer?

Jag som brukade slänga ihop flera blogginlägg om dagen har nu gått ner till något inlägg per vecka. Jag har så mycket att göra precis hela tiden samtidigt som det känns som att jag inte får ett dugg gjort, hur går det ihop???

Jag fortsätter iaf med min
Alzheimers.
Vad har jag glömt sen sist jag skrev? Det var sååå nära att jag glömde bort Jamies BVC tid. Vi hade tid 14.00 och jag kom på det 13.57. Kom bara lite för sent.

När jag lämnade barnen på förskolan för någon dag sedan och var på väg hem från Robertsholm så såg jag i ögonvrån hur bommarna för järnvägen åkte ner, de längs med vägen på andra sidan från kyrkogården. Faaan va drygt tänkte jag, stå och vänta på tåget en bit längre ner längs vägen alltså.
Men hux flux så var jag borta vid Time kiosken, utan ett endaste litet minne av att ha passerat något järnvägsspår! Inget tåg? Eller stod jag där och väntade kanske? Galet läskigt. Det känns som att jag borde undvika bilkörandet tills att jag blir normal i skallen igen?
Och så glömde jag att föra över pengar till rätt konto när jag betalade räkningarna, så inget lån som dras via autogiro har blivit betalt denna månad!

Saken är den att jag brukar inte glömma saker överhuvudtaget. Jag brukar ha sådan stenkoll! Men förrutom de saker som jag räknat upp nu så har jag under den senaste månaden även glömt att lämna barnen på dagis (tack och lov så har jag inte glömt att hämta dem), glömt bort utvecklingssamtal, glömt nycklarna i ytterdörren en hel dag... Jag har säkert glömt fler saker på sistone, men hur ska jag komma ihåg det nu...? Det här är värre än under amningstiden. Då var jag så förvirrad att jag kunde gå in i ett rum bara för att direkt glömma vad jag skulle göra där inne?

Nej. Lite ledighet vore kanske på sin plats. Starta om hjärnverksamheten. Men det var ju bara att glömma, här hemma ska vi jobba hela sommaren. Det kanske räcker med att få komma iväg att jobba? Slippa stressen över skolarbete, tre olika förskolescheman att hålla reda på, ändringar i dessa scheman hit och dit så att jag bara vill gråta blod för att jag inte minns vad jag har ändrat till eller om jag verkligen meddelade den ändringen på dagis? Stängningsdagar, utflykter, m.m m.m hela tiden och jag kan inte komma ihåg när det är. Det har gått så långt att även fast jag skrivit ner något i almanackan så vågar jag inte lita på att det stämmer. Jag kan ju ha skrivit fel eller glömt att det blivit ändrat. Suck.

På något vis lyckades jag skriva hela det här inlägget med fet text också. Det går inte att ändra. Eller så har jag bara glömt hur man gör.
Nu ska jag slänga mig i soffan och äta choklad, om jag hittar vägen till vardagsrummet.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback