Dags för dagis

Förskola...dagis... Jag vet att det heter förskola nu för tiden, men jag säger ändå dagis.
Hur som, de ringde från Robertsholm idag och vi ska börja Jamies inskolning på tisdag nästa vecka. Läskigt värre! Han är ju så liten fortfarande samtidigt som han har blivit så stor så fort! Jag tror att inskolningen kommer att gå jättebra för honom, han är ju van vid att vara med andra än med bara mig och Janne och genom öppna förskolan har han nog fått en del vana av att vara tillsammans med många andra småbarn.

Jag skyndade mig att beställa fodrade stövlar (som jag fick LETA efter ett par i storlek 19!!!!) och en fodrad galon overall. Känns som att en overall var bästa alternativet för ett litet barn. =) Så har han till att börja med. Känns som att "slaskperioden" kommer att bli lååååång denna våren... *suck* Översvämmningar och snöhögar som ligger kvar långt in i maj. Och även fast det har kommit sinnessjukt mycket snö så fortsätter det att vräka ner! Vi börjar verkligen få ont om plats att göra av snön som vi skottar bort...en traktor skulle behövas, som kör bort den enorma snöhögen vi har ute på gården! =)

Nej, om man kanske skulle ta och skriva ner lite förslag till grupparbete som vi ska påbörja nu i veckan...vi ska träffas online i morgon och diskutera, hoppas hoppas hoppas att Jamie har ro att leka snällt den stunden..! (Jamies barnvakt har eventuellt magsjuka så i morgon ska jag försöka plugga med vilde Bill hemma). =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Angående förskolan.Tänk att dom lyckas ringa hem till era barns morföräldrar VARJE gång som det är dags för inskolning.Att dom aldrig lär sig att notera rätt telefonnr.Ganska komiskt egentligen.

2010-03-02 @ 02:12:56
Postat av: Gabbe

Hej! Men oj vad fort det gick för er att börja skola in. Fick ni papperen tidigare än oss kanske? Hade ni tänkt inskolning nu i mars? Vi vela också ha mars men får inte förns april=(. Jag vill ju börja jobba nu =)

2010-03-02 @ 10:08:19
URL: http://gabriella.hedlund.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback