Tidsoptimist

Jag har tydligen förvandlats till en tidsoptimist. Tentan är på torsdag nästa veckan, men jag har inte öppnat skolboken på jag vet inte hur länge. Kanske dags att börja repetera in allt jag lärt mig?! Eller inte. Jag tar det i morgon. Jag blir så trött på mig själv. Så länge orkade jag hålla full fart med skolarbetet. Bara jag klarar tentan så är jag nöjd. Något toppbetyg orkar jag inte sikta in mig på nu liksom.

Blev tipsad för ett tag sedan om ett jobb som jag kunde söka, så jag mailade iväg ett cv en kväll och fick svar redan på morgonen dagen efter, och de vill träffa mig för en intervju i slutet av april. Nu vet jag ju inte exakt vilka tjänster de söker och så där, och om det nu skulle visa sig att jag blir erbjuden ett jobb, som jag faktiskt vill ha, så får jag väl ta ställning då hur jag ska göra med skolan. Man kan ju plugga och jobba samtidigt. Visserligen skulle det ta en liten evighet att bli klar med skolan, men jag skulle ju slippa studieskulderna. Och så vore det ju himla skönt att hitta ett jobb i Hofors. Att slippa pendla är alltid bra.

Det är lite kärvt med både tid och pengar när man har familj och studerar alltså. Men men. Jag tänker inte fundera särskilt mycket på det där nu, det är ju långt kvar till intervjun.

Happ happ, snart dags för gruppmöte igen. Vår rapport ska lämnas in i morgon och det verkar som att vi kommer att hinna klart redan nu på eftermiddagen/kvällen. Skönt! Den känns faktiskt riktigt bra, välarbetad. Så jag hoppas vi får bra betyg på den! =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback