Torsdag kväll

Barnen blev vakna senare än vanligt idag. De lekte för fullt inne i köket alla tre. Till slut blev Jamie så trött att han satt och gungade med snuttefilten i famnen medan han smackade högre och högre på nappen. Då var det dags för flaska och sedan somnade han direkt. Neo somnade på soffan och Ida-Marie kröp ner i min och Jannes säng. Hon passar på så fort Janne jobbar natt, då tindrar hon med ögonen och säger; "Mamma du får en godnatt puss om jag får sova i din säng" eller "Mamma du är en sötnos om jag får sova i din säng". Vilken mamma kan säga nej då? Hon har ju nästan alltid sovit i egen säng, så då kan hon gott få sova i våran någon gång ibland.

Neo har blivit ännu större pojke nu. Han slutade ju med blöja för ett tag sedan men har fortfarande haft den på nattid. Men nu har han sovit utan i tre nätter och det har gått hur bra som helst. Och idag överraskade han mig och Janne, vi var inne i köket när vi hör Neo ropa med lite lätt panik i rösten "Jag har BAAAJSAAAT"
Å nej, tänkte vi, nu har han bajsat på sig. Men det visade sig att Neo hade gått och satt sig på toaletten! (Han har väldiga problem med sin mage och brukar bara gråta och få jätteont, så det var ett stort framsteg för honom!)

Nu ska jag slappa på soffan en stund innan jag slänger mig i säng. Fredag i morgon, sedan ska jag vara leeeeeedig från plugg i två hela dagar!
Fick förresten äntligen svar på min hemtenta. 38 poäng av 50 möjliga. Känns väl inte skitlyckat. (man behövde minst 25 för att bli godkänd). Huvudsaken är väl att jag blev godkänd egentligen, men jag pluggar ju inte för att klara minimum nivån, jag vill ju verkligen verkligen lära mig något. Jag vill få max poäng ;) Så nu ska jag plugga plugga plugga inför nästa tenta och förhoppningsvis lyckas bättre på den. (som känns 1000 ggr svårare...)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback