Kaffe till tröttaste morsan i byn?

Okej, det är Janne som har jobbat sex nätter. Men just nu, bara lite grann, så misstänker jag att det faktiskt är jag som är mest slut. Barnen har visserligen sovit alla nätter, men att behöva kliva upp varje morgon och sedan hålla samma tempo som tre speedade troll, det tar på krafterna! Nu vill vi ha sommar!! Inte för att jag ska vara ledig, men någon gång blir jag ju ledig. Och då ska vi slappa! Stressen ska få åka på en lång resa och vi ska bara (läs jag) slappna av och ta det lugnt. Allt blir bra. Jobba jobba jobba, och med lite tur så kanske vi är husägare inom en inte alltför avlägsen framtid? Fast då måste vi ju, självklart, flytta ifrån huset som vi bott i de senaste 4 åren (5 år?) och det känns ju inte så kul... ÄH! Jag kan aldrig glädjas åt någonting, varför ska jag alltid se baksidan utav allt? Alltid denna ständiga oro för att det kanske inte blir så bra som jag förväntar mig och så känns det bara skit istället.

Ja, kaffe var det ju. Har äntligen en ny perkulator! Så nu får vi dricka hett kaffe igen. Hoppas nu på att termosen som jag fick från gamla jobbet i julklapp funkar, så slipper vi köpa en ny sådan också.  v(Har haft en helt ny termos från typ Cervera eller Hemtex upp i ett skåp i ca 2 år, vi har använt vår gamla hederliga termos från IKEA. Men den har ju också gett upp nu.) Så först en perkulator som inte vill koka riktigt varmt kaffe och sedan en termos som inte vill behålla den lilla värmen som fanns från början. Man skulle ju nästan kunna tro att det inte dricks något kaffe i den här familjen. HA! När andra vuxna sitter på en fredagkväll och myser med ett glas vin, då kokar jag och Janne kaffe istället.

Idag fyller sötnöten Selina 1 år!!! (surfa in på arbetarbladet för att se världens gulligaste bild!!)
STORT GRATTIS till Selina! =))))

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback