Morgon

Jamie vaknade med ett ryck 5.30 och hade ingen som helst lust att ligga kvar och dra sig. Det har varit full fart sedan dess. Jamie roade sig med att bajsa två gånger och hälla ut min kaffekopp på vardagsrumsmattan, kallt kaffe som tur var. Inte för att jag brukar lämna hett kaffe inom lilltrolls räckvidd. Han når överallt! Misstänker att hans armar kan växa upp till en dm när han ser något som han vill ha.

Solen kikade ju fram idag, inget som jag hade räknat med eftersom jag inte hade någon solskyddsfaktor hemma till Ida-Marie och Neo. Men det ordnade sig på förskolan, de fick låna där. Ida-Marie min älskade lilla prinsessa brände sig i solen första varma dagen. Hon som inte blivit solbränd en enda gång på alla sina fem år, jag har alltid varit så noga med att smörja. Men det räckte med en liten stund i t-shirt. Nu är hon röd och alldeles prickig. Det gör så ont i hjärtat att se det, det är ju mitt fel, jag skulle ha sett till att hon hade långärmad eller att hon var insmord... =/

Nu har jag iaf handlat hem en massa solskyddsfaktor, Neo ska ha med till dagis (blekfisen Jamie har redan en på dagis) och nu ska det smörjas! Inget troll här hemma ska någonsin mer bränna sig i solen. Livsfarligt!

Jag stack till ICA direkt efter dagislämningen, det var dags att fylla upp frys, kyl och skafferi här hemma. Janne jobbar ju 4 nätter till, så jag passade på att handla nu när jag inte behöver släpa på tre troll.

Fick höra på Jamies avdelning att det är ett av barnen som fått vattkoppor. Uh, nu är det väl bara att avvakta och se då. Vet inte om jag hoppas på att han får det eller inte? Känns ju rätt elakt att hoppas på det, men de ska ju ändå få det någon gång och det skulle tydligen kunna vara mildare ju yngre de är när de blir drabbade? Jag kommer inte ihåg när jag hade vattkoppor...sånt man förtränger kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej nej nej....Alex har inte haft vattkoppor, vore just fint till studenten!!!!!!

2010-05-20 @ 22:46:32

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback