Söndag igen

Igår passade vi på att vara ute så mkt som möjligt, vilket vi gjorde rätt i med tanke på att regnet vräker ner idag!
Vi gick ut klockan nio i går förmiddag, jag började med att hänga tvätt eftersom ett av barnen haft en olycka i sängen. Sedan gick vi ner till apoteket, som såklart inte öppnade förrän klockan 10. Då gick vi till Ica och köpte glass som vi tog med till lekparken. Jamie skulle precis få komma ur vagnen och leka han också, när Ida akut måste på toaletten, så det var bara att gå hem till mamma och pappa istället. Stannade kvar en liten stund och lekte där, sen gick vi hem för lunch. Lekte hemma, barnen med grannarna och jag fick roa mig med lite städning och mer tvätt. Sedan packade vi ihop oss och åkte ner till mamma och pappa för grillning. Storasyster och hennes barn var också med. =)

Idag hade jag hoppats på ännu en soldag, men det var ju naivt av mig att tro att vi skulle ha sådan tur! Barnen har friidrott idag, så självklart kan det inte vara fint väder då! Då skulle jag istället vilja åka in till Valbo. Men det funkar ju inte. Jag hinner knappt komma iväg med barnen innan det är dags för lunch, och orka äta lunch inne i valbo själv med tre barn! Nej tack. Tror vi pyser iväg i veckan när Janne är ledig. Underbaraste lilla Selina fyller ju 1 år i morgon! Så det ska inhandlas present! Och min älskade lillasyster tar snart studenten!!! Så studentpresent ska också inhandlas! =))

Ida-Marie har stenkoll på vilka som fyller år just nu...hennes nedräkning till 5 års dagen har börjat.
".. Förs fyller Selina år. Sedan farfar. Och sedan är det MIN TUR!!!" (sägs i turbofart och med världens största leende)

Så vad sjutton gör man idag då!? Nu när jag blev instängd så här så känns det ju nästan som att jag blev tvingad till att städa? Tråkigt värre.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback