Tiden

Jag har inte tillräckligt med tid. Jag hinner inte få allt gjort på helgerna och/eller kvällarna. Jag har fullt upp då med allt som ska göras, så det där extra som att tvätta och städa är inte så jäkla lätt att hinna med just nu. Jag hinner inte ens sova om nätterna för nätterna är för korta...

Igår fick jag lite tid på eftermiddagen iaf. Ida-Marie och Neo gick ut och lekte med grannbarnen och Jamie fick leka med sin pappa i köket, så jag städade vardagsrum och badrum, försökte även att slita fram min inredningsgen (den måste ju finnas någonstans inom mig?!) och möblerade om lite. Skötbordet är äntligen borta!! Nu har vi haft skötbord framme nästan konstant i fem år... NU ÅKER DET PÅ TIPPEN!!! =)
Men sedan hann jag ju inte med att tvätta och tvättkorgen går knappt att stänga. Jag kan inte skjuta på skolarbetet för mycket heller. Vi har precis börjat med grupparbetet som ska vara klart den 20:e (TIDSBRIST!) och så har jag en inlämningsuppgift som självklart var svårare än jag trodde. (jag får inte räkna för hand utan ska låta excel göra alla uträkningar åt mig, jävla excel!) och sedan ska jag ju göra allt annat i kurserna också så att jag inte hamnar efter. Har t.ex. quizz på torsdag, ska svara på frågor från 500 sidor under en timme. (på engelska, skitsvårt!!)

Men men. Sedan är det helg igen. Eftersom jag har så äckligt mycket att göra den här veckan så borde veckan gå fort iaf. Och nu kanske ni undrar varför jag sitter här och slösar tid om jag nu är så himla upptagen, då kan jag ju tala om att Janne sover eftersom han ska ut och jobba natt, och vi har tydligen inte rätt till dagis då....Janne får helt enkelt bita ihop och vara vaken i 24 timmar i sträck. Eller så får jag skita i att plugga så att han får sova, vilket blir den enda logiska lösningen, men det känns dock inte så jävla logiskt när jag sedan inte hinner med och hamnar efter. Janne ska ringa och prata med rektorn för förskolan. Det var ju hon som hade sagt att vi inte hade rätt till dagis en sådan här gång, så då kan hon ju få förklara och utveckla det också för jag förstår inte varför. Janne ska ju jobba det här dygnet. Och han jobbar enbart nätter. det fungerar ju nu (knappt) när jag är hemma och pluggar, men om jag börjar jobba då? Då får han vara vaken i 24 timmar. Det känns ju tryggt med tanke på att han kör bil konstant i sitt arbete.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Hej! Jag tänkte bara kika om ni använder lekstugan ni fick av mamma och pappa? =) Är lite sugen att ha min gammla som man är uppväxt i. Men era barn leker säkert i den.

2010-05-03 @ 11:31:28
Postat av: Angelica

Hej!



Jadå, den leker barnen i för fullt så den kom väl till användning =) Det var ju synd att dina föräldrar hann ge bort den innan du hann säga att du ville ha den. =/

2010-05-05 @ 15:24:58

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback