Våran dag

Jamies förskola var stängd idag, så lilltroll spenderade dagen hemma med mig. Vi lekte Jamie trött på förmiddagen och medan han sov middag ute i vagnen så passade jag på att lata mig i solstolen, man lär ju passa på de korta stunder man kan! Sedan var det full rulle igen, munnen går non-stop på lilltroll. Han tycker säkert att allt han säger låter väldigt logiskt och riktigt. Han kom på idag, mitt i leken, att han ville gå ut. Han stannade liksom upp mitt i allt, och man riktigt såg hur han tänkte innan han utbrast: SKO! och sprang till hallen och hämtade sina skor. När vi lekte i rutchkanan så tappade han en sandal, då stannade han upp och sa; Neeeej.

Hämtade Ida-Marie och Neo tillsammans med Janne gjorde vi sedan. Ida-Marie var lite fundersam över när vi skulle ha tid att hälsa på mormor och morfar egentligen när de ska gå på dagis hela tiden, så vi åkte genast hem till dem för ett besök. Nu låter det ju som att det var evigheter sedan vi var där, men senast i går var vi där. =)

Väl hemma igen lekte Ida-Marie och Neo ute medan jag tog med Jamie in för att göra kvällsmat. Vi käkade ute på altanen, sommarkänsla att sitta ute och äta. Jag och Jamie gillade det iaf. Ida och Neo var mest orolig över att det skulle komma flugor/humlor/getingar/myggor/myror/maskar/spindlar. Det kan väl aldrig vara jag som smittat över min skräck för kryp till barnen...?

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback