Varför?

Min "lilla" bil klarade inte besiktningen för 1-2 veckor sedan. De klagade på sommardäcken som var alldeles för dåliga, vilket vi ju visste om, och så var det ojämn bromsverkan bak. Det ska fixas på Volvo den 28:e. Svider ju i plånboken men vad ska man göra. Nu hade jag ju precis vant mig vid tanken på att behöva punga ut med tusenlappar på bilen och då spricker framrutan!! Skit! Ingen nådig spricka heller, över hela rutan! Vad kostar det då tro, att byta ruta XL? Även om man har försäkring så blir det lite för dyrt för min smak. Tror att jag ska ta glasförsäkring när vi byter ruta... Nåja. Snart är bilen lagad iaf. Och älskling tvättade den åt mig idag (jag når ju inte ens upp till taket) och jag städade den invändigt, så den är ju nästan fin iaf. Bara rutan som får den att se ut som en tattarbil...  ;)

I morgon blir det öppna förskolan på förmiddagen. Hur länge sedan var inte det då! =) Janne får ta sovmorgon så han orkar jobba sina jäkla nätter sedan. Tänk vad jag ska ha det bra i sommar när han är pappaledig och jag jobbar. Då ska jag bara ringa hem med jämna mellanrum och säga till om saker som jag vill ha gjorda, haha ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback