Fredag

Vilken vecka! I tisdags var jag till doktorn med Neo för att kolla upp en ev. urinvägsinfektion. Det var lite blod i hans urin, han sprang och kissade hela tiden och klagade över att det sved när han kissade. Det visade iaf ingenting på urinstickan, får svar på urinodling i dag men nu har Neo varit symtomfri sedan vi var hos doktorn..

I går morse ökade kalabaliken här hemma ännu ett snäpp. Vi klev upp som vanligt strax efter fem, barnen myste ner sig i soffan framför barnkanalen medan jag fixade välling, klädde på mig m.m. När Ida-Marie och Jamie var klara och det var dags för Neo att klä på sig så lyckades han sträcka nacken! Han låg ner på soffan och ville ha hjälp upp, sträckte armarna upp till mig och jag hjälpte honom, tydligen ingen bra idé. Han fick ont direkt. Och vad han skrek! Jag fattade ingenting. Det var inte ens så att jag reagerade på att något borde ha gjort ont, för han reste sig bara upp som vanligt? Men tydligen räckte det. Jag ringde 1177, igen, och fick rådet om alvedon och värmedyna och att ringa HC om den akuta smärtan inte gav med sig.

Det blev visserligen lite bättre under dagen, men vi fick en läkartid och jag kände att det var lika bra att gå och kolla så man fick diagnoserat vad som är fel. Doktorn kände på Neos hals medan Neo fick försöka röra huvudet och kom då fram till att det var en muskel i halsen som blivit sträckt. Idag är Neo fortfarande stel, det gör ont när han vrider huvudet åt ena hållet, precis som en nackspärr alltså, men det är full fart på grabben.

Min arbetsvecka blev otroligt kort den här veckan. Vård av barn igår och idag är det stängningsdag på förskolan så jag plockar ut komp hela dagen. Planen idag var att åka till Hoforshallen på eftermiddagen. Neo klarar nog inte av att bada ännu och Ida-Marie bryter nog ihop om vi inte åker. Ska försöka övertala Neo att han och jag åker och badar ensama nästa gång om han idag gör något annat tillsammans med sin pappa och lillebror. Lycka till med det...
Resten utav helgen kommer att bestå av lite julstök och så ska vi gratta barnens faster ! =)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback