T som i trött, eller T som i tisdag?

Varför alltid så fruktansvärt trött varje tisdag?

I morgon ska jag lämna barnen på förskolan innan jobbet, vilket innebär att vi kliver upp 5.15. (Ibland har jag "tur", Jamie vaknar av sig själv och hjälper sedan mig att väcka sina syskon)...
Sedan ska jag försöka få barnen att få i sig sin välling utan att somna om på soffan, klä på dem utan någon som helst hjälp från deras sida (måste man orka vara pedagogisk på morgonen?), och så den alltid lika roliga tandborstningen. Ida och Neo vill borsta själv, vilket de inte får så då blir det bråk om det. Jamie vill inte borsta överhuvudtaget, så då måste vi bråka om det.

Sedan är det alltid spännande att få alla tre barn ut till bilen, in i bilen, sätta sig ner i sätena utan att slåss med varandra om vem som ska sitta var, köra den korta biten till dagis, få ut tre barn ur bilen utan att de slåss med varandra om vem ska som hinna först ut genom bilen och först in genom grindarna på förskolan.

Så ibland är det faktiskt ganska så skönt, att komma till jobbet och sätta sig ner med en kopp kaffe i lugn och ro.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback