Tisdag

Dagarna går alldeles för fort just nu. Snart är det JUL. Ska man verkligen hinna med den i år igen?

Vi har lovat barnen en resa till tomteland. Den måste planeras in så snart jag och Janne är lediga samtidigt. Vi är lediga tillsammans alldeles för sällan. Sedan ska vi hinna med att handla alla julklappar också. Vi har tjuvstartat lite redan som tur är och så har jag bläddrat i årets kataloger från BR Leksaker och Toys 'r us, så jag har ganska bra koll på vad barnen önskar sig. (Tack vare Cartoon Network så vill ungarna iofs ha praktiskt taget varenda leksak som existerar, men jag har äntligen börjat lära mig vilken typ av leksaker som det är någon mening med att köpa och vilka sorter som är roliga i fem minuter).

Det här med bloggandet går inge vidare just nu. Jag är slutkörd. Jag har inget mer att ge av när jag väl får en chans att sitta ner i lugn och ro för mig själv. Jag skulle behöva att Janne jobbade normala skift.. Tack och lov så hjälper min älskade lillasyster mig massor. Hon är här och passar barn medan jag lagar mat, hjälper till med nattningar m.m m.m m.m m.m. Otroligt tacksam för all hjälp, bara du vet gumman att det inte är något som jag förväntar mig av dig. Är bara så glad de gånger du hjälper till. Behöver aldrig be dig om hjälp, du ställer upp ändå. Puss!

Låter som att jag gnäller mycket över livssituationen just nu va? Det gör jag kanske. Men det är en ganska stor skillnad på att både jag och Janne jobbar dagtid, eller att han enbart jobbar nätter. Men nu blev det ju så, att han enbart jobbar nätter. Jag önskar att han fortfarande jobbade dagtid. Men jobben verkar konstigt nog inte växa på träd?

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback