Livet snurrar vidare

Onsdag idag och jag har påbörjat nedräkningen till helgen. Nog för att jag trivs på mitt jobb och gärna går dit, men Janne har ännu en ledig helg nu och det händer alldeles för sällan att vi är lediga tillsammans! Efter förra helgen, då han alltså också var ledig, kände jag mig faktiskt utvilad! Helt otroligt, minns knappt när jag kände mig utvilad sist. Fast å andra sidan, så är det väl lite så att man minns inte de bra stunderna lika bra som de sämre. Konstig man kan vara?

Snart har jag jobbat 3 månader på Vilmas. Tiden flyger fram, det kan ju aldrig bero på att vi har något att göra hela tiden? Senaste tiden har jag ägnat åt att lära mig orderarbete, affärsprogrammet  vi arbetar i (eller vad det korrekta ordet för det nu kan vara) m.m. Planen är att jag ska ta över veckoplaneringen för packeteringen, hålla koll på vad som finns i lager, vad våra kunder har beställt/kan tänkas beställa inom den närmasta tiden och försöka planera packeteringen så att vi bygger upp vårat lager samt håller 100% leveranssäkerhet. Känns lite som mitt gamla jobb, vilket jag trivs utmärkt med. Självklart är jag fortfarande med på alla andra arbetsuppgifter också, krävs lite mer tid nu i början till de nya uppgifterna bara.

Snart börjar Greys anatomy på Tv, ska glo på det tillsammans med lillasyster, sedan ska jag slänga mig i säng så jag orkar vakna på gott humör i morgon bitti när Jamie väcker mig. Han har skaffat sig den otrevliga ovanan att vakna 5-10 minuter före klockan ringer på morgonen, de sista minutrarna som känns så livsviktiga...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback