Morgonrus

Lördag morgon på Kapellgatan innebär en hel del tok och trams. Högljuda barn som skrattande springer 1000 varv runt runt runt i hela huset. Jag vill gärna vakna till liv genom att få dricka kaffe och läsa tidningen och lösa korsordet + sudokun i slutet av tidningen. Det går så där för mig kan jag tala om. Mitt kaffe är för tillfället ljummet och sudoku blir lite knepigt när man tappar koncentrationen 10 ggr per minut. Så jag tog en "paus" här istället. Inte för att det går så bra heller. Pojkarna leker något som förmodligen heter "springer du inte lika fort som mig så åker du på stryk och så skrattar vi medan vi slåss" och Ida-Marie sitter och sjunger för sig själv medan hon pysslar.

Det får vara hur kaotiskt det vill här hemma. Jag älskar lördagsmornar. Ingen stress. Vi ska mysa här hemma hela förmiddagen utan något speciellt att göra. På eftermiddagen ska vi fira min lillasyster som fyller 20 i veckan. Om man har en lillasyster som är 20 år, är det då man borde inse att man kanske är lite gammal...?


Det enda trista denna helg är att Neo har öroninflammation...-igen. Värken är borta nu när han har fått medicin. Men medicinen ska i honom 3 ggr per dag och Neo har gått från att snällt ta medicin till att blåvägra. Det innebär att jag tre gånger om dagen lär övertala honom till att ta medicin. Och hitta på någon god muta att skölja ner eländet med så han blir av med smaken så fort som möjligt. Förrutom problem med örat så har han fått slemhosta nu också. Så illa att han kräktes två gånger under natten. En gång i min hand. Härligt med barn eller hur? ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback