Den eviga vardagen

I morgon är det slut på Jannes ledighet och då börjas det med dagislämningar och hämtningar igen. Det är sinnesjukt vad svårt det är att få liv i barnen på morgonen!! Jamie är värst. Jag lyfter till slut upp honom för att jag tror att han kommer att vakna då, men nej då, han snarkar bara vidare i min famn. När han väl har slagit upp ögonen så är det full fart. Värre med de andra två, de kurar ner sig i soffan med täcken, kuddar och nallar och ser ut som att de ätit en varsin citron. Väl framme på dagis så blir det fart. Numera hinner jag knappt ta av Jamie ytterkläderna innan han vill in och leka. (Eller det kanske är frukten som de får tidigt på morgonen som lockar mest för vårat lilla matvrak?)

Skönt för barnen att få komma till dagis i morgon, att få leka med kompisarna igen. Här hemma blir de nog lätt uttråkade tyvärr. Neo och Jamie har börjat leka jättemycket tillsammans den senaste veckan. Deras lekar går ut på att springa runt, runt, hoppa, slåss och brottas på golvet, medan de skrattar för fullt. Pojkar! ;) När Neo börjar bli trött springer Jamie fram till honom och tar hans hand och ropar; KOM!

Ida-Marie är oftast lite lugnare, även om hon verkligen kan hon också! Men hon lockas lite mer av pyssel, spel, film och lek med sina älskade små hus/slott/dockskåp med tillhörande dockor och figurer.

Som sagt, i morgon blir det en tidig morgon, så jag gör nog bäst i att gå och lägga mig nu. Livsfarligt att snooza på en dagis morgon!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback