Lördag morgon

Barnen sov till sju i morse, vilket får räknas som sovmorgon.
Jamie har under en längre period vaknat om nätterna och varit fullständigt vansinnig. Neo var likadan som liten, vi kom aldrig fram till vad det var för fel, men misstänkte att det var s.k. nattskräck. Jag kommer inte ihåg hur längre Neo var sådan. Jamie är inte lika extrem som Neo var, men det är rätt jobbigt att bli väckt mitt i natten utav en unge som skriker, slåss och sparkas, och absolut ingenting hjälper. Det är bara att vänta ut. Jamie lugnar ner sig rätt fort om man hotar med att lämna han i vardagsrummet och gå och sova utan honom, sedan lär man kika på tv en liten stund för att han inte ska börja om direkt. Neo kunde fortsätta i upp till två timmar när han var liten. Varför minns jag inte hur länge Neos period varade?! Jag vill veta när jag kan se fram emot att få sova en hel natt igen.

Här hemma kör barnen pysselstudio för tillfället. När jag har fått i mig minst 2 koppar kaffe till så ska vi bege oss ut. Slänga lite tidningar, batterier och glas, sedan vidare till affären för att handla hem till vårat pyjamasparty som vi ska ha ikväll. Ida-Marie har berättat att vi behöver både ballonger och sugrör. En helkväll alltså ;)

Innan pyjamaspartyt ska vi rensa i barnens rum har jag planerat. Barnen var inte riktigt med på det, så det är väl något som jag komer att få göra själv medan de kollar på film eller nåt... De gånger som de har hjälpt till har det slutat med att de hittar en leksak som de inte sett på länge, (om den typ har legat längst ner i leksakskorgen) och så blir de så lyckliga att de leker med den istället för att hjälpa till.

Förresten är jag fortfarande rökfri. 3 veckor och 3 dagar nu (tror jag). Nikotinplåstrena fungerar utmärkt! 2 veckor kvar på den här styrkan, sedan 2 veckor på lägsta styrkan innan det är färdigt med plåstrena. Får även hjälp från jobbet, alla pengar som jag lägger ut på hjälpmedel att sluta röka får jag tillbaka på lönen. Mycket uppskattat!

Apropå jobb, jag har en vecka kvar att jobba inne i produktionen, sedan bli jag kontorsrått på heltid. Kommer att ansvara för alla inköp, alla ordrar och lagret. Känns helt okej nu när jag får jobba med det på heltid. Hoppas på att kunna stressa ner inom kort och må så mycket bättre.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback