Framtidsvision

Jag vet redan hur morgondagen kommer att se ut...

Klockan ringer 5.00. Jag kliver upp efter att ha dragit mig i 10 minuter. Gör mig i ordning, matar marsvinen, packar Ida-Maries väska, packar min väska.

5,45. Påbörjar försöken med att väcka barnen. Neo gömmer sig under täcket och vägrar att vakna. Ida-Marie ligger som en zombie, stapplar sedan till soffan där hon somnar om. Jamie flinar åt mig medan han låtsas att han fortfarande sover.

6,00. Sätter mig i soffan med barnen och dricker en kopp kaffe. Försöker övertala dem att snälla klä på sig själva denna morgon. Ingen klär på sig.

6,10. Jag klär på barnen en efter en.

6,20. Borstar tänderna, tar på skor och jacka.

6,30. Sätter oss i bilen och åker mot Kanaljen. (Pojkarnas stopp)
Går in på Jamies avdelning, hjälper Jamie med skor och jacka. Försöker övertala Neo att snälla ta av sig skorna och gå in till sin avdelning för att hänga av sin jacka.

6,35. Jag tar av Neo hans skor och följer honom sedan över till hans avdelning. Går sedan in med pojkarna till avdelningen där de samlas på morgonen. Pussar och kramar hej då.
Åker sedan vidare till Värnaskolan för att lämna Ida-Marie.

6,40. Framme vid värna. Pakerar längst bort enligt skolans parkeringsregler. Går med Ida-Marie över till fritids. (myrsteg). Hon hänger av sig jacka och väska utanför sitt klassrum, sedan går vi upp till Fritids. Pussar och kramar hej då.

6,50. Åker mot jobbet.

6,55. Framme vid jobbet. In, byter om eller tar en kopp kaffe. Ska jag vara i produktionen är det direkt ombyte som gäller, ska jag sitta på kontoret tar jag med en kopp kaffe.

15,30. Åker hem till barn och make. Försöker prata med Janne innan han sticker till jobbet, vilket brukar vara svårt då barnen säger hej till mig samtidigt som de säger hej då till sin pappa.

16.00 Försöker aktivera barnen samtidigt som jag förbereder kläder till morgon dagen, kanske slänger i en maskin med tvätt eller plockar ur diskmaskinen.

16,30 Börjar med kvällsmaten, springer iväg hela tiden för att väcka någon utav pojkarna som har en förmåga att somna på soffan efter en heldag på förskolan. När jag inte väcker dem så särar jag på något utav barnen som slåss. (HAN SLOG MIG, HON/HAN SLOG MIG FÖRST!!! YYYYYYYYYYYYYYL).

Ca 17,00 Serverar barnen mat, lägger upp mat på min tallrik. Då är barnen klara och springer iväg för att slåss. Jag fjäskar för Ida-Marie och ibland lyckas det, hon hjälper till att plocka undan från bordet. Jag hackar grönsaker till marsvinen och förbereder grönsakerna som de ska få nästa morgon.

17,30. Klar med allt i köket, låter barnen duscha.

18,00. På med pyjamas på alla barn och borstar deras tänder. Placerar oss i soffan framför barn tv.

18,30. Neo somnar på soffan,

18,35. Jamie somnar på soffan.

20,30. Ida-Marie springer upp från sin säng för 100:e gången för att dricka vatten/kissa.

En ganska hektisk dag! De dagar då vi öter väldigt enkel kvällsmat är lyx, då hinner vi umgås lite mer än när jag måste laga mat under en längre tid. Som i morgon då jag ska rulla köttbullar...suck. Bara tre dagar kvar, sedan är det helg. Då ska jag vila upp mig efter denna förkylning.




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback