Liten till stor

Det är svårt det här med att Ida-Marie har börjat förskoleklass. Från att ha gått på dagis till skola. Hon förväntas vara så stor nu känns det som. Jag är van som förälder att lämna henne på ett välbekant ställe där hon känner alla. Nu håller hon på att lära känna ny personal och nya kamrater och de får klara sig lite mer själva barnen.
Jag frågade henne igår om någon från fritids hade följt henne ner till lekis klockan åtta. Nej svarade hon då, det gjorde Jonna för vi var ute och lekte innan.
Vad skönt det kändes i mammahjärtat att veta att hennes 1 år äldre kusin tog hand om henne! Jag vill ju gärna hjälpa henne med allt...fast egentligen så klarar hon mer än jag tror.

Det är svårt att förklara hur det känns! Jag vet att hon blir omhändertagen, men det är ändå stor skillnad mot dagis..
Jag tror att det snarare är jag än Ida-Marie som behöver inskolningstid!!

Pojkarna går iaf kvar på Kanaljen ett tag till. Neo på 5-års avdelningen nu och Jamie på 3-års. Fastän han bara är 2 år, vår duktiga lilla kille. <3

Här hemma råder just nu ett visst lugn. Vi har ätit kvällsmat och barnen har valt en film för att kolla på. Jag ska samla lite nya krafter innan jag hjälper alla barnen med tandborstningen, sedan somnar vi nog allihopa tidigt i kväll känns det som.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback