Jullov

Julen gick som vanligt skrämmande fort.
På julaftonens morgon öppnades alla julklappar här hemma på rekordtid :) Pojkarnas bästa julklapp var nog deras skateboardar tror jag. Ida-Marie är nog gladast för typ varje julklapp hon fick, men jag tror att alla pysselsaker är på hennes topplista. Barnen har fått sjukt mycket julklappar i år. Jag överdrev nog lite vid inköpen, och sedan fick de ännu mer av mor- och farföräldrar.

Julaftonen tillbringade vi nere hos svärföräldrarna. Mycket mat och mycket klappar till barnen.
Dagen efter var vi hemma hos mina föräldrar, lika mycket mat och klappar där.

Jamie gillar verkligen att träffa jultomten, HEJ JULTOMTEN utbrast han glatt när tomten kom. Inte ett dugg blyg för att kramas heller. Men jag kan inte minnas att Jamie någonsin varit rädd för tomten. De andra två däremot har sina första jular vrålat rakt ut när tomten kommit :)

Så julen är slut, det regnar ute och finns knappt någon snö kvar, mest is. Känns lite trist! Lika bra att snön får komma och ligga kvar, för det lär ju knappast bli vår nu. Iofs så skulle jag uppskatta om alla is fick smälta bort nu innan den nya snön kommer. Hatar IS.

Här hemma njuter vi av jullovet. Vi är lite instägda/isolerade för tillfället då vår buss inte vill starta.. Jäkla bussar alltså! Synd att vi är beroende av en buss...kanske dags att prova något annat än Chrysler?
Hur som, Janne har ju den andra bilen till jobbet och Jamies bilbarnstol sitter fortfarande fast i bussen ändå..jag vill/kan inte gå speciellt långt heller. Och vara ute och leka funkar ju inte när det REGNAR hela tiden. Suck.

Men men, vi roar oss så bra det går här hemma. Synd att de flesta av barnens lekar går ut på att låta högst av alla typ. Snart ska jag samla hela högen och så ska vi öva oss på alfabetet. (Ett kort per bokstav, barnen får komma på vilken bokstav det är sedan ljudar vi olika ord på den bokstaven). Jag blev rätt imponerad igår när jag visar Jamie ett G och han utbrister: G!!!

Hur kan han veta det?
Förstår inte riktigt hur han kan lära sig allt. Han är lite som Lotta på Bråkmakargatan. Fast han kan verkligen allt, inte bara i smyg ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback