Lördag

Jag lämnade barnen hos mamma och pappa och drog in till Sandviken för att handla hem mat. Gjorde en chockerande upptäckt. Nog för att jag är medveten om att man spar in pengar på att storhanda... Men nu köpte jag mat till 17 måltider (jag skrev en matlista först) plus att jag köpte storpack välling, blöjor och lite annat, typ frukt & grönsaker och lite muggar till barnen. 1300 kr. Vi brukar annars gå på affäre varje dag och betalar oftast runt 300 kr dagen. Sjukt! Nu ska jag lägga av mer latandet och fortsätta med storhandlingen.

Lite svårt att komma på maträtter bara. Känns som att vi äter samma saker jämt.

Så nu vill jag ha recept!! Enkla maträtter, det får inte ta timmar att laga till. Gärna någon fisk som barnen faktiskt kan tänkas äta...? Känns trist med fiskpinnar. ;)

Så kom igen nu! Kommentera med lite recept! Vardagsmat som "lyxmat", jag är i desperat behov av inspiration!

Kommentarer
Postat av: inga-lill ranta

testa fiskbullar i hummersås som delas i mindre bitar.läggs i en kastrull tillsätt 3dl vispgrädde lite chilisauce och paprika i små bitar värm till en lagom temperatur.serveras med kokt band spagetti super lätt och faktiskt gott tycker till och med mina barn.

2011-02-05 @ 21:57:12

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback