Sjukskrivning

Min älskling halkade igår på jobbet, vred om foten och satte sig på den i fallet. Låter härligt eller hur? Det blev ett besök på akuten för röntgen. Det var inget brutet som tur är, hans arbetsskor räddade foten. Men en rejäl stukning har han åkt på och är sjukskriven och går med kryckor. Mitt stackars hjärta <3

Sitter nu och funderar på förskoleregler när en förälder är sjukskriven, har barnen rätt att vistas på förskolan under min arbetstid då? Eller finns det någon fin fin regel som sätter sig emot det? Ingenting kan förvåna mig just nu, fler motgångar är precis vad vi behöver i den här familjen.

Planen idag är att åka in till Sandviken för att hämta hem vår bil som blev kvar där då Janne fick skjuts hem av en arbetskollega efter akuten. I morgon är det tänkt att jag ska storhandla inne i Sandviken, hade ju varit toppen att få det gjort idag då jag ändå är där. Men Janne kan inte ta hand om barnen själv, jag pallar inte ta med barn för att storhandla och barnvakt orkar jag inte ens försöka leta. Alla andra jobbar ju också. Känns som att vi är i behov av alldeles för mycket barnvakt just nu, så man skäms snart för att fråga liksom. Lillasyster är ledig i morgon eftermiddag, hon skulle ha varit barnvakt då för jag och Janne hade tänkt åka och storhandla tillsammans. Nu ändras nog planen till att jag, Alex och Jamie åker för att handla och Janne stannar hemma med Ida och Neo. De två klättrar/springer inte runt i hela huset på samma sätt som Jamie. Lite svårt för Janne att hinna med Jamies tempo just nu ;)

Sedan måste jag ju in till Biltema också. Tror inte att jag hinner med både det och storhandling i morgon. Hade tänkt åka idag, men åter samma problem. Jag kan ju inte ta med mig Jamie för att handla presenter till honom. Även om han inte förstår riktigt vad jag handlar så känns det helt fel. Någon som ska till Biltema och vill shoppa loss till mig?

Nej. Lite mer kaffe nu och så hoppas jag på att alla små problem löser sig under dagen. Ingen idé att grubbla för mycket för då blir jag snart knäpp. Ligger på bristningsgränsen efter den senaste månaden känner jag.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Om han är sjukskriven på heltid så får barnen vara på "dagis" dina arbetstider. Så det är bara att lämna ett reviderat schema och lämna dit barnen :)

2011-02-27 @ 11:31:47

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback