Vikt

Allt verkar handla om träning och olika dieter nu för tiden, för att gå ner i vikt eller för att hålla sig på samma vikt. (Okej, en del för att hålla kroppen frisk också, även om det mesta verkar handla om vikt).

Jag vill hitta en blogg för oss som vill gå upp i vikt! Någon som möjligtvis sett en sådan blogg?

Jag pendlar mellan 49-51 kg. Äter som en häst och inte speciellt nyttigt heller då min största last är chips och coca-cola. Har under 6 år varit gravid 3 gånger.

Kollade på Top model för ett tag sedan och då blev en riktig benget utröstad för att domarna var orolig för hennes hälsa samt för att de ansåg att hon inte var någon bra förebild. Äckligt tänkte jag när jag såg hennes revben peka rakt ut. Inte lika roligt när jag såg att mina revben såg likadana ut.

Så kom igen nu alla "vetare", vad ska man äta för att gå upp i vikt egentligen?

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Gör som jag: sluta rök, då kommer kilona som ett paket på posten. Garanterat idiotsäker metod att gå upp i vikt.

2011-02-03 @ 16:51:24
Postat av: Mamsen

Jag vet en idiotsäker metod som garanterat ger viktökning, har provat den själv :) Sluta röka.

2011-02-03 @ 20:22:29
Postat av: Ninni

Några tips :) Det handlar inte bara om mat utan även om träning. Om du skulle lyckas äta dig till en högre vikt utan att samtidigt träna så har du förmodligen lagt på dig en massa fett, och det är ju faktiskt inte så hälsosamt. Regelbunden kost tillsammans med styrketräning varvat med kondition (promenera, simma) så du bygger muskler och på det sättet ökar i vikt. Är kanske ngt som skulle kunna funka? Vad kosten ska innehålla är varierad mat som man tycker om. men ska man bygga muskler så är det bra att tänka på att man ska få i sig tillräckligt med protein. Viktigt är också att man äter regelbundet och håller blodsockret på en jämn nivå. Kroppen mår inte bra av svältperioder och man förlorar muskelmassa. Chips och cola är helt ok om det intas i måttliga mängder med tanke på den höga mägnden fett. Det bör inte ersätta en måltid. även om man inte är fet på utsidan så kan man vara det på insidan, men tränar man så är det ingen fara. Hoppas att det var till ngn hjälp.

2011-02-04 @ 08:39:06
Postat av: Angelica

Mamma: Ja jag ska sluta. Lovar! Men inte precis just nu kanske ;)



Ninni: Det är alltså träningen som saknas då kanske? Jag som tyvärr hatar att träna och inte finner någon tid. Men en del omprioriteringar så kanske det funkar. Självklart byter jag inte ut en hel måltid mot chips och cola, jag får plats med både och i magen. Är som en labrador ungefär ;D Tack för ditt svar!

2011-02-05 @ 21:37:44

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback