Underbara Söndag!

Tänk att man kan få så mycket energi "bara för att" solen kommer fram. Härligt!

På förmiddagen var det dags för snögubbe-byggning. Jag rullade en enorm snöboll, Ida-Marie och Neo fick hjälpa till att knuffa den sista biten. Boll nr två blev lite för stor, jag orkade inte lyfta upp den ovanpå den första. Janne fick halta sig fram i snön och hjälpa till, stackarn. Snögubbens huvud kunde jag lyfta själv iaf. Sedan sattes morot dit, kvistar till armar och bark till hår och barnen döpte honom till Bertil.

Efter lunch hade vi söndags-lyx-mellis. Glass, grädde, nogatsås, strössel och maränger. Mormor, morfar, farmor och farfar var allihopa förbi här.
Sedan drog vi in till Falun och storhandlade på ICA maxi. Vi borde få diplom för att vi tog med oss alla tre barnen! Men det gick faktiskt rätt bra. De slogs lite, ramlade några gånger och hördes lite för mkt några gånger. Jamie var lugn. Han hade iofs inte mycket att välja på då han satt i vagnen.

Nu låter det som att Ida-Marie och Neo försöker göra av med sista energin för dagen. Jag hör en massa tumult och Janne som säger; Jag skojar INTE! Nu tar du det lugnt! Typ. Haha. Kanske jag ska hjälpa till...?

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback