Oktober mörker

Trivs rätt bra med mörkret under hösten/vintern, åtminstone nu i början sedan hinner jag väl lessna.

Bara för att jag sist skrev att jag inte hade koll på dagar kvar att arbeta så var jag tvungen att räkna och det visade sig vara så lite som 35 arbetsdagar kvar!! Löjligt lite. Sedan ska jag mysa med våra underbara barn i vintermörkret. Tyvärr så kommer jag inte att vara världens roligaste mamma, då jag nog inte kommer att klara av så mycket utelek. Redan nu sätter bebis stopp om jag rör mig för fort, i går sparkade han så hårt att jag var tvungen att stanna till.

Som jag misstänkte så var mitt blodvärde inte något bra. Det hade gått ner mer trots att jag ätit järntab. i drygt en månad. Så barnmorskan skulle rådfråga en läkare och sedan blir det ev lite prover. Jag som älskar blodprover... Jag lider iaf inte speciellt mycket av det dåliga värdet, somnar som en stock klockan åtta på kvällarna rätt ofta men va sjutton, känns rätt skönt att få sooooova när jag vet att de vakna nätterna väntar inom kort. Sedan kanske det inte är så bra för min kropp eller bebis att värdet är så lågt? Jag är inte så insatt om jag ska vara ärlig.
Vågen pekade inte så farligt uppåt, bara 2 kg på 4 veckor så jag är nöjd. Andra graviditeter har det ju faktiskt hänt att jag gått upp dubbelt så mkt på samma tid.

Janne jobbar som vanligt och jag har gjort alla tråkiga måsten. Greys anatomy börjar om lite mer än en timme, frågan är om jag lyckas hålla mig vaken när jag inte har något att pyssla med?

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback