Börja springa!

Löparskor till Janne är beställda, mina egna behöver bara plockas fram och dammas av för tro det eller ej vi ska börja springa! Första gångerna måste jag springa tillsammans med Janne, när jag känner mig lite mer säker och inte så fjantig så kan jag nog springa själv. Det blir ju lite svårt om vi ska behöva kirra barnvakt för att kunna springa tillsammans varje gång. Och har jag varit iväg med Janne några gånger och inte blivit uppäten av björn, varg eller jagad av älg så kanske jag inte är så rädd när jag sticker iväg själv sedan.

Jag har ett schema (av Malin Ewerlöf) som vi ska följa. Första veckan ser ut så här:

Vecka 1:

Pass 1: 20 min löpning. Varva 2 min jogg med 2 min rask gång

Pass 2: 20 min löpning. Varva 3 min jogg med 2 min rask gång

Pass 3: 20 min löpning. Varva 4 min jogg med 2 min rask gång.

 

Jättetrist med ännu en träningsblogg, så jag kommer inte att börja skriva om löpning!! Men en uppdatering om hur det går kommer jag att bjuda på! Tracka gärna med kommentarer så jag/vi känner pressen för att fortsätta med detta! Känner mig jättetaggad nu och vill bara sätta igång! Janne ska köra två nätter nu, med start i morgon, men vi ska nog hinna med första rundan den här veckan! Bara hans skor kommer...


Kommentarer
Postat av: Weronika

Härligt! Bara ni kommer förbi den första pinan så kommer det kännas hur bra som helst! För det är ärligt talat ett helvete att börja springa hur tränad eller otränad man än är, i alla fall tyckte jag det. Kom ihåg att det alltid känns bra efteråt, spelar ingen roll hur jäkligt det var under tiden ;)

2012-05-01 @ 13:27:16
URL: http://weronikag.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Hojta om du vill ha sällis så kanske jag kommer ut o rör på fläsket ;P

2012-05-07 @ 08:30:33
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback