Kvällens lugna tid

Sam sover tätt intill mig, hans fingrar kittlar mot min axel och han andas djupt. I rummet intill hörs Jamies lätta snarkningar omgett av ljudet från regnet som smattrar mot taket. Ida-Marie och Neo kollade jag till innan jag gick upp till vårat sovrum, de sov så som bara barn kan. Armar och ben åt alla håll och utan reaktion när deras mamma lade dem till rätta och viskade i deras öra. Och här ligger jag och lyssnar och funderar. En lugn stund innan någon liten kallar. Mamma är mat, värme och världens bästa monster-bort-skrämmare nattetid. Och så smakar visst vattnet i min vattenflaska bättre än att dricka ur mugg i köket, eftersom Neo kommer upp ibland på natten och dricker.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback