Livet som mammaledig

Så här kan en morgon se ut här hemma...

Skol/dagis morgon, klockan ringer 06.00. Jag trycker på snooze, klockan ringer igen efter tio minuter, snooze...osv.
06.30 stressar jag upp. Väcker Jamie (medan jag håller Sam i famnen, som självklart sover gott). Jamie drar täcket över huvudet några gånger innan han gråtande ger upp och går ner och lägger sig i soffan och försöker vakna.
Går in till Ida-Marie och Neo, de reser sig som zombies och traskar in till soffan.

Jag slänger fram kläder till barnen och ber dem klä på sig, går in i köket och kokar kaffe, blandar en flaska till Sam. Byter blöja på liten och tar på honom kläder.
Sam dricker sin flaska och jag smuttar på kaffet. Ber barnen att snälla klä på sig NU.

När Sam är klar får han leka i babygymmet medan jag dukar fram frkost till barnen. De sätter sig och äter medan jag dricker kaffe, klär mig själv (en väligt sen dag= de första kläder jag hittar, mössa och glasögon då linserna inte vill i under stress...)

Plockar undan i köket, morrar åt barnen att klä på sig NUUUUUUUU.

Klär på Jamie...

Ut i hallen, klär på Sam ytterkläder samtidigt som jag håller isär de barn som ryker ihop framför skostället. "Jag stod här först" "GE MIG MIN SKO!" "Min dragkedja fungerar inte" "DET DÄR ÄR MIN MÖSSA PUCKO"

Får tag i skohon precis innan den ska landa i någons huvud.

Kommer på att vi inte har borstat tänderna, in i badrummet med jackor och skor! Kvart i åtta nu!

Lämnar Ida på skolan och åker sedan till ankdammen för att mata änderna, Jamie kastar hela mackor på änderna och skriker "Bit mig inte bit mig inte!"

Åker vidare till återvinningen och kastar tidningar och pappersfrp. Kollar på klockan, en kvart kvar tills att Neo och Jamie börjar...åker ett varv innan vi kommer fram till dagis. Lämnar av pojkarna och åker hem med den minsta grabben.

Väl hemma så använder jag timmarna fram tills att barnen slutar till att återhämta mig från morgonen.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback