Sweet child of mine

Idag har vi varit på utvecklingssamtal med Ida-Marie. På frågan om vad hon önskar lära sig svarade hon; att skriva.
Så nu vill jag ha tips! Hur lärde ni ert/era barn att läsa och skriva? Här hemma har det tyvärr stått stilla på den fronten men jag känner nu att jag vill börja arbeta med Ida-Marie för att lära henne!
Så hur börjar man? Hon känner igen de flesta bokstäver, så jag antar att vi får träna på dessa och ljuda dem? Hur gör man det på ett roligt sätt då? Bilder på olika ord? Alfabetskarta? Tips mottages tacksamt!!

Små barn känner jag att det inte är problem eller svårigheter (eller hur jag nu ska uttrycka mig) att ta hand om. Men nu när de blir äldre så är ju även jag nybörjare...


Dessa fina rosor fick jag av min älskade lillasyster idag, av den enkla anledningen att jag är jag. Det värmer i hjärtat! <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback