Tisdag 10 april

Påsken har passerat utan att vi firat den egentligen. Barnen har pyntat lite påskris och så har de självklart gått på jakt efter påskägg! Janne har jobbat mest hela tiden, så det blev ingen påskmat här hemma. Känns ju så där att stressa med att fixa påskmat när Janne ska iväg och jobba. Men men, det är ju bara påsk, ingen "riktig" högtid i vår familj så det spelar inte så stor roll. Jag påskpyntade mig själv genom att bleka håret så att det blev gult och sitta ute i solen så att ansiktet blev rött. Vackert!...

Nu har alla barnen påsklov. De fick en tidig start på lovet redan förra veckan då Neo blev magsjuk, vi behöll alla barnen hemma redan från onsdagen så att vi inte skulle sprida någon smitta vidare. Tack och lov så gick magsjukan över fort och ingen annan blev smittad den här gången!

Idag är det regnväder ute, så vi får stanna inne och leka hela långa dagen. Ida-Marie, Neo och Jamie är nyfikna på vad babyrytmik, som jag och Sam har gått på, är för något. Så idag ska de få ta varsin docka och så ska jag och Sam visa dem. Får se hur mycket melodier jag kommer ihåg, texterna lyckades jag hitta på internet iaf.

Men innan vi sätter fart med det så väntar vi på att Ida-Marie ska vakna så att vi kan äta frukost allihopa!
Och som det låter på minimannen i huset så tycker han visst att det skulle passa fint med en liten lur nu också.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback