Sjukstuga

Senaste dagarna har varit mindre roliga här hemma. Ida-Marie, Neo och Jamie fick alla hög feber och hosta. Sedan blev Neo alldeles röd flammig över hela kroppen så vi besökte hälsocentralen. Fläckarna berodde förmodligen på den höga febern enligt läkaren men han hade även streptokocker så vi fick penicillin utskrivet.

Fläckarna blev värre och värre, så vi kontaktade HC igen, men när de väl ringde upp så var alla fläckar borta?
På kvällen var de dock tillbaka, värre än någonsin. Nu svällde han upp i ansiktet också, speciellt överläppen och öronen. Janne ringde 1177 för rådgivning och det slutade med att ambulans fick komma hit med medicin. Förmodligen så är Neo allergisk mot kåvepenin...

Förrutom att alla barn (förutom Sam) har varit sjuka, så har jag och Janne också varit sjuka, influensa. Jag är fortfarande hängig. Har även åkt på inflamation i tandköttet runt en visdomstand och så har Sam haft fel tag vid amningen under natten för nu har jag sår. Det är så skönt att amma med såriga bröstvårtor. Mycket mycket gnäll från mig nu. Men det bjuder jag på!

Nästa vecka hoppas jag på glada besked iaf! Återkommer med mer om det när allt är klart..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback