Ännu en dag..

..som passerat utan minsta känning av bebis. Jag kan inte låta bli att gå och vänta, känna efter och fundera när det kommer att bli dags. Jag är helt besatt.
Liten har kommit på ett nytt sätt att plåga mig nu också, han sträcker upp fötterna så långt han kan och sparkar, mycket obehagligt.

Idag har Jamie flyttat in i sitt alldeles egna rum! Han är väldigt glad över att ha ett eget rum där bara hans leksaker finns. Det blev så himla bra där upp! Ljust och fint. Första natten han ska sova där nu alltså, hoppas att det kommer att gå bra. En liten nattlampa har han ju tänd så det borde inte bli några problem för honom.

Det är väl vad vi har pysslat med mest under dagen, flyttat saker. Sedan lite mys i soffan på kvällen med godis och film.

Jag har nu gett mig sjutton på att Jamie ska börja somna i sin säng varje kväll, han har tidigare somnat på soffan på grund av att det varit enklare för mig när jag varit ensam med alla barnen. Men insåg nu, när bebis kan komma när som helst, att det vore nog så mycket enklare om han somnade i sin säng varje kväll. Så ikväll var tredje kvällen som jag nattat honom i hans säng. Första kvällen tog det 40 minuter då han skrek och bråkade. Igår tog det 20 minuter och var betydligt mindre bråk. Ikväll tog det drygt 20 minuter igen varav han spenderade typ en kvart till att upprepa jag vill inte jag vill inte jag vill inte. I bland slängde han in ett AJ det gör ont. Men jag vet inte vad det var som gjorde ont, han försökte väl bara få mig att reagera och ge upp. Ignorerar honom tills att jag känner att han börjar ge med sig lite, då kliar jag honom lite på ryggen eller smeker honom över pannan, då brukar han tystna tvärt och somna rätt snabbt. Vi hinner säkert med många kvällar till innan lillebror behagar komma ut och ändra tvärt på alla kvällsrutiner här hemma! Oj oj oj...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback