Förlossnings terapi

Bebis som skulle ha dykt upp (eller ut) i går är fortfarande inte här. Jag fick ont i magen i morse, gick över rätt snabbt, vet inte om det var kramp eller en förvärk, men jag kan lova att min puls steg och jag blev totalt skräckslagen. Jag vill inte! (vågar inte).

Så nu kör jag lite terapi här hemma för att tänka på annat. Började att måla Ida-maries rum idag (vi köpte färg och tapet dit innan vi åkte på semestern i somras) och nu när barnen sover så river jag bort gammal tapet från hennes garderobsdörrar. Vågar knappt gå och sova, livrädd för att förlossningen ska starta. Vill inte vara ensam hemma när det börjar! Janne ska jobba ytterligare två nätter efter denna. Sedan kanske jag har hunnit lugna ner mig lite och inte är lika fullkomligt skräckslagen inför vad som komma skall. Hu! Hoppas att det går fort. Men inte för fort. Jag vill inte föda hemma/i bilen/på parkeringen.

Någon som känner för att ta över? Föda lite medan jag ligger hemma på soffan och äter chips.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback