Lördag

Tog en stund innan jag kom på att det var lördag..svårt att hålla reda på veckodagarna när man är ledig från jobb, skola och förskola! Men på tisdag börjar alla barnen igen. Så i morgon bitti lär jag väl tyvärr ställa klockan och tvinga barnen upp i tid, så de orkar med skoltiderna igen sedan. Tråkigt, jag som verkligen uppskattat dessa sovmorgornar! =) Fast samtidigt, så ska det bli rätt slappt att vara heeelt barnfri någon timme på dagen. Kanske åka och hälsa på någon på en kopp kaffe utan barn som skriker i mitt öra, ligga på soffan och kolla på Vampire diaries, pyssla med lite allt möjligt här hemma som barnen annars sätter stopp för. Tror att det blir skönt både för mig och barnen, de vill säkert träffa alla kompisar igen.

Annars så försöker jag slappna av och inte gå och hoppas att förlossningen ska sätta igång. Det är ändå några dagar kvar till beräknad födesel, så det är lika bra att stressa ner. Pendlar mellan att se fram emot förlossningen och att vara fullständigt skräckslagen. Hur ska jag palla smärtan en gång till? Skrämmande.
Ser fram emot att ligga på sängen där inne, när allt är klart. Nyduschad, fått fika och bara vänta på barnläkaren som ska kolla bebis innan vi får åka hem med våran guldklimp.

Janne jobbar 4 nätter till, så jag och kidsen får roa oss själva. Ida-Marie är uppe i Robertsholm hos kusin Jonna där hon har spenderat natten. Ska hämta hem henne om en liten stund.
Jag och pojkarna var ute en stund på förmiddagen men det var för kallt för att stanna ute någon längre stund. Så resten av dagen tror jag att vi håller oss inne. Försöka roa barnen på något vis! (Önska mig lycka till, de är som virvelvindar alla tre och hur jag än försöker så hinner jag inte med i deras tempo! Konstigt va?! =) )

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback