Tillbaka i "vardagen"

Ida-Marie började lekis, så henne lämnade jag och pojkarna klockan fem i åtta typ. Det blev lite stressigt att komma iväg på morgonen idag! Ida-Marie drog i väg som en avlöning på skolgården, ropade hej då efter henne och fick ett rätt så lamt hej då tillbaka, det sista jag såg av henne var när hon stod och kramade en kompis och de hoppade av glädje tillsammans. Jag tror att lovet var lite för långt? =)

Åkt sedan till återvinningen IGEN med pojkarna eftersom en container var full sist, hoppas att ingen såg mig då, kom på efteråt att pojkarna nog inte syns när de sitter i volvon, så om någon såg mig så tror de att det var JAG som ville poppa "KOM LEK MED HUNDEN! VOFF VOFF, VOFF, VOFF, VOFF" på högsta volym. (Smurfhits).

Sedan åkt vi hem, bytte bilen mot en bob och så fick jag lov att dra pojkarna på den den långa vägen till dagis då de börjar klockan nio.. Helt värdelöst med en timmes glapp, både på morgonen och på eftermiddagen. Undrar om det finns någon möjlighet att vara lite flexibel med dagis 9-14 tider? Vore ju alldeles underbart om pojkarna också kunde gå 8-13 som Ida-Marie. Å andra sidan, allt blir så mycket smidigare så snart snön försvinner. Synd att det bara är Januari ännu! =) men om bebis behagar kika ut typ i morgon natt, så blir Janne pappaledig resten av Januari. Det vore alldeles utmärkt för denna trötta mamma. (Men jag vet att bebis inte har några som helst planer på att komma ut i Januari överhuvudtaget och förresten så skulle jag ju inte tänka på det där).

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback