Vilken dag

Väckte barnen strax efter sju i morse, jag var ändå vaken och kunde inte somna om så det var lika bra. Hoppas på att de ska bli trötta ikväll och somna i tid, då de ska upp till dagis och lekis i morgon bitti!

Hur som helst, morgonen började hur bra som helst, jag hade hur mycket ork som helst. Fixade frukost, städade köket, gjorde mig själv och barnen klara för dagen, skrev en inköpslista, packade barnens dagisväskor, tömde skåpet med alla tidningar och kartonger och ställde i hallen för att åka till återvinningen.
Gick ut och startade bilen, sedan in och klädde på alla tre barnen.

Gick ut till bilen bara för att upptäcka att den gått i lås. Vi har ingen reservnyckel.

Tror att klockan var typ 10 över 10 när detta hände. Halv tolv (?) kom bärgarn och fixade upp bilen åt mig. Fyyyy fan vilket jävla skit!

Åkte då iväg med barnen, tankade, slängde tidningar och kartonger. Sedan HEM då jag upptäckte att jag inte hade någon femkrona till kundvagnen, sedan till affären, handlade hem mat för några dagar.

Nu sitter jag här, klockan är 13.04 och jag insåg precis hur mycket tid det är kvar av denna dag och jag har nog gjort av med all energi jag hade plus för 1 dag till. Allt jag vill är att lägga mig på soffan eller i sängen och vila en stund. Men nej. Jag har tvätt att hänga, minst 7 saker till att göra idag, och Janne ska iväg och jobba, han har två nätter kvar innan han blir ledig.

Vad gör man om man verkligen inte orkar mer? Saknas bara att värkarna skulle starta nu, när jag är helt förstörd.

Denna dag får gärna ta slut så fort som möjligt så att jag får starta en ny, förhoppningsvis bättre dag.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback