Onsdag

Jag har påbörjat vårstädning här hemma...vilket för mig innebär att jag slänger en massa saker!
Hittills har jag gått igenom alla kläder...pust. Har fyllt en del sopsäckar med kläder som ska slängas. Tyvärr orkar jag inte gå igenom ALLT och se om det är helt och rent och tvättat för att sedan skänka det till röda korset.
Men alla pojkkläder sparas! Neos utväxta går till Jamie och Jamies utväxta går till Sam. Det som Sam växer ur sparar jag ifall att lillasyster får en pojke i Augusti. <3
Alla tjejkläder får sötnosen Selina. Så får hennes mamma själv sortera ut det som är för slitet.

Vi verkar spara på alldeles för mycket saker. Enklare att packa ner sakerna än att åka till tippen. Tyvärr så leder det till att vi (läs Janne) får hyra släpvagn och åka typ tre vändor till tippen, en gång om året. När jag ändå röjer så röjer jag rejält. Jag hade visst äckligt mycket kläder, allt som jag inte använt på länge ligger nu i en sopsäck. Så får kläderna som jag faktiskt använder plats i garderoben.
Sedan så finns det kartoner och kartonger och lite fler kartonger efter alla födelsedagar och julaftonen. Enkelt när det ska slängas, det mest är brännbart. Det ska bli så skönt när allt är klart!! Ordning och reda nere i källaren igen.. Jag älskar att slänga/göra mig av med onödiga saker. Janne är inte lika lycklig över att jag slänger allt, så jag får ge sjutton i hans saker. Och så rensar jag resten medan han ligger och sover efter nattskiften :)

Kommentarer
Postat av: Weronika

Jag håller preciiis på med samma sak. Kollar runt i alla skåp, sorterar och staplar högar vid dörren som Björn får gå ut och slänga ;) Det hör nog våren till, ut med det gamla och in med det nya!

2012-03-15 @ 10:12:06
URL: http://weronikag.webblogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback