På Sams villkor

Sam ville inte alls vara med på babyrytmik idag. Han bestämde att vi istället skulle äta och sedan skulle han visst sova en stund också! Vaknade och var glad lagom till att sjungandet var slut. :) Men så kan det vara ibland, vi anpassar oss efter vad som passar honom.

Just nu ligger han och sover i vagnen ute. Jag är inte så mycket för att låta barnen sova i vagn ute eftersom jag inte kan slappna av då. Springer och kollar hela tiden...har ytterdörren öppen nu så att jag ska höra om han vaknar.

Idag får Sam väcka sin pappa strax före ett och stanna hemma med honom när jag hämtar hem alla andra barnen. Annars finns det risk för att Sam blir akut hungrig och "sjunger" för oss under hela hämtningen.

Det tar ju en stund att få hem alla barn. Först bort till Värnaskolan och vänta på Ida-Marie när hon tar på sig ytterkläder, hon har förmågan att drömma sig bort och pyssla med annat istället för att klä på sig.

Sedan vidare till dagis och hämta barn täckta med lera. Tur att pojkarna är lediga i morgon så att jag får tvätta deras galonkläder! Funkar ju inte att tvätta upp när de ska på dagis dagen efter då vi inte har någon torktumlare...hm. Bästa vore ju med ett torkskåp, så kan man ställa in skor som också har en förmåga att bli väldigt blöta... Kanske till nästa vinter?! :)

Idag vore det skönt om alla barnen ville leka ute en stund när de kommer hem, men jag misstänker att Jamie bryter ihop då. Förstår inte hur han kan vara så emot att leka ute?? Det blir väl roligare när han slipper en massa kläder som är i vägen...sommar sommar sommar...

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback