Torsdag

Ida-Marie, Neo och Jamie är lämnade på lekis/dagis.
Jag har hunnit vika tvätt, tvätta en maskin och hängt tvätt. Sitter nu och varvar ner med en kopp kaffe innan det är dags för mig och Sam att ta vagnen ner till babyrytmiken. Sam sover i bilbarnstolen, han däckar alltid av efter att vi har lämnat hans syskon på morgonen och han brukar sedan sova fram till tio minst. Ganska bra tid då babyrytmiken börjar klockan tio. På babyrytmiken sjunger vi och gör lite olika rörelser, jättebra för barnets utveckling plus att det är himla mysigt att se hur alla barnen uppskattar det! Sam är minst av alla barnen där, men han är ändå med på allt. En av låtarna brukar vi sjunga här hemma och då verkar det faktiskt som att han försöker få fram ett skratt.
Men det första skrattet får vi nog vänta drygt en månad till på, alla andra barn i den här familjen har skrattat första gången då de varit 3 månader gammal.
Sam blir 2 månader om fyra dagar. (!!!)

Tiden går skrämmande fort. Jag får ångest. Om tiden ska gå så här fort så innebär det att jag snart är tillbaka på jobbet och därmed missar massor utav underbar tid tillsammans med barnen... Nog för att jag är trött nu när vi har en liten och syskon som inte heller är så stora, men när man jobbar heltid och sedan ska hem och ta hand om hus och familj, då blir man trött på ett helt annat sätt. Och eftersom jag förmodligen kommer att bli placerad ute i produktionen på jobbet så kommer min kropp att ta en hel del stryk också. Usch ser inte fram emot det ett dugg.

Hemmafru vore något det känner jag just nu! Synd att man inte får betalt för det. :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback