Kvällsrutiner

För att hinna med på morgonen här hemma en skol/dagisdag så försöker jag förereda en del redan kvällen innan. Vissa kvällar är det ju high life här hemma och jag hinner inte mycket mer än det absolut nödvändigaste. Det kanske inte är så självklart varför jag inte hinner med så mycket, men att ha en liten en på armen hela tiden och en lite större i byxbenet samtidigt som man pysslar med allt på en gång och minst två barn bråkar så att rutorna skallrar, leder till en del förseningar. När man nästan är klar med en sak så är det dags för Sam att äta (som äter med 3 timmars mellanrum hela dagarna), sedan ska blöjan bytas på en eller två stycken, trösta någon som gråter, hämta Jamie som är på rymmen (gärna i foppa tofflor och blöja. När man kollar ut på baksidan för att altandörren står öppen ser man en liten rumpblöja som drar i väg som en vessla). När man är klar med alla "avbrott" så har man helt enkelt inte en aning om vad det var man höll på med innan!! När det sedan faller tillbaka i minnet så är det dags att mata Sam. Och byta blöja. Och trösta.

Ikväll däremot så har jag haft det oförskämt lugnt! Neo och Ida-Marie valde en film och lade sig sedan i Neos säng för att kolla på den (kors i taket, de låg alldeles tysta! De sparkade inte ens varandra!!)
Och typ 18.10 sa Jamie med bestämd röst: Nä, nu ska jag gå och sova. Får jag det tack?

Så jag har hunnit med både det ena och det andra. Plockat ut diskmaskinen, lagt fram kläder till barnen som de ska ha i morgon, laddat perkulatorn, diskat nappflaskor, plockat ut alla kartonger och tidningar och lagt i kassar ute i bilen. (Vi måste fördriva tiden med något innan dagis, pojkarna tycker det är kul att slänga tidningar). Ida-Marie var upp en stund också, eftersom Neo var så tråkig och somnade efter halv filmen. Så vi har läst lite i en bok, övat på att ljuda. Men nu så sover alla fyra och jag dricker kaffe (fanns kvar i termosen så jag kunde inte låta bli). Känner lite snurr snurr i huvudet så det kanske är dags att skippa kaffet nu. Jag gör nog kväller inom kort jag också, inbillar mig att jag kommer att vakna utvilad någon dag snart...det verkar dröja!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback